Time Inc. forced to retract blood-libel that IDF soldiers harvested Palestinian organs

Shoddy tabloid type report was based on obscure Swedish report, when the author admitted it was not based on any tangible evidence.

By

 

Time magazine on Sunday retracted allegations that Israeli soldiers harvested and sold Palestinian organs.

IDF Facebook Page

IDF Facebook Page

The magazine deleted the allegations from a two-minute video on its website about the Israel Defense Forces, writing at the end, “Correction: The original version of this video cited a contested allegation in a 2009 Swedish newspaper report as fact. The allegation has been removed from the video.”

The video (Below), titled “The IDF: A look inside Israel’s powerful military,” said the “IDF is not without controversy,” reporting that “in 2009 a Swedish report came out exposing some Israeli troops of selling organs of Palestinians who died in their custody.” The video was published in an article dated August 23, 2012.

According to the watchdog website Honest Reporting, “The reference is to a completely made up tabloid-style article in an obscure Swedish paper that even the author admitted was not based on any evidence.”

The allegation appeared in the Swedish newspaper Aftonbladet. Of the allegation, the author of the piece said, “whether it’s true or not – I have no idea, I have no clue,” according to Honest Reporting.

 

View original HAARETZ publication at: http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.612332

Leave a comment

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.